Handelsbetingelser - SmartVarmepumper.dk
Generelt
Disse handelsbetingelser gælder for alle køb af varmepumper og tilknyttede tjenesteydelser gennem SmartVarmepumper.dk, ejet og drevet af Smart Service ApS (CVR: 44313561).
Køb af varmepumper fra SmartVarmepumper.dk er underlagt dansk købeloven, forbrugerkøbsloven og denne privatlivspolitik.
Ordre og bekræftelse
Placering af ordre
En ordre placeres ved at tilføje produkter til kurven og gennemføre checkoutprocessen på vores hjemmeside. En ordrebekræftelse vil blive sendt til din e-mailadresse inden for 24 timer efter ordren er placeret.
Ordrebekræftelsen indeholder detaljer om de bestilte produkter, pris, forventet leveringsdato og disse handelsbetingelser.
Ændringer til ordre
Ordrer kan ændres eller annulleres inden for 24 timer efter ordrebekræftelse. Efter denne periode kan ordreændringer ikke garanteres. Kontakt os på kontakt@smartservice.dk for at anmode om ændringer.
Priser og betaling
Priser
Alle priser på SmartVarmepumper.dk er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer dansk moms (25%).
Priserne er gældende på ordretidspunktet. Vi forbeholder os retten til at ændre priser uden varsel, men ændringer påvirker ikke allerede bekræftede ordrer.
Betaling
Betaling skal foretages før varerne leveres. Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
Kreditkort (Visa, Mastercard)
Debetkort
Bankoverførsel
Betalingsløsninger som Klarna og PayPal
Betalingen behandles af vores betalingsprocessor. Hvis betalingen mislykkes, annulleres ordren automatisk.
Forsendelsesomkostninger
Forsendelsesomkostningerne afhænger af leveringsadresse og præsenteres før du bekræfter betaling. Forsendelse til Danmark er normalt omfattet af de viste omkostninger. Internationale forsendelser kan tillægges importtold og afgifter, som du er ansvarlig for.
Levering
Leveringstid
Normale leveringstider er 5-10 arbejdsdage fra ordrebekræftelse. Længere leveringstider gælder for særlige bestillinger eller høj ordrebelastning. Eventuelle forsinkelser vil blive meddelt via e-mail.
Vi garanterer ikke at en varmepumpe leveres på en bestemt dato. Vi stræber efter at levere inden for det estimerede tidsrum, men kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser forårsaget af forcemajeure, vejrforhold, transportforstyrrelser eller andre uforudsete omstændigheder.
Leveringsadresse
Varmepumper leveres til den leveringsadresse, du har angivet ved købet. Det er dit ansvar at sikre, at adressen er korrekt. Vi er ikke ansvarlige for fejl i addressering forårsaget af forkert information fra din side.
Modtagelse og inspektion
Det er vigtigt, at du kontrollerer varmepumpen ved modtagelse. Du skal straks kontrollere, at:
Pakken ikke viser tegn på beskadigelse
Varmepumpen ikke har lidt transportskade
Alt tilbehør er inkluderet
Kvitteringen og dokumentation er vedlagt
Hvis der er tegn på transportskade, skal du straks dokumentere dette med billeder og give besked til transportør og til os på kontakt@smartservice.dk. Du skal ikke tage varmepumpen i brug, før transportskaden er godkendt af os.
Hvis transportskaden ikke rapporteres inden 48 timer efter levering, accepterer du varmepumpen som den er.
Varmepumper uden montering
Hvis du har bestilt en varmepumpe uden monterings-serviceydelse, er du fuldt ansvarlig for:
Sikker opbevaring af produktet
Korrekt installation i overensstemmelse med myndighedskrav
Sikkerhed ved installation, herunder elstikledninger skal være autoriseret af en autoriseret elektriker
Kølemiddelbehandling skal udføres af en KMO-certificeret person
Al dokumentation og tilladelser fra myndighederne
Montering (hvor relevant)
Hvis du har bestilt monterings-serviceydelse, skal denne udføres af en certificeret og autoriseret montør. Montøren vil kontakte dig før besøget for at aftale tidspunkt. Vær på stedet under montering.
Montørens arbejde inkluderer ikke fuger, udtag, rørinstallation eller elektricitet uden særlig aftale. Hvis sådant arbejde er nødvendigt, kontakt os før montage for ekstradeklaration.
Fortrydelsesret (14 dages returret)
Forbrugeres fortrydelsesret
Som forbruger har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag du modtager varmepumpen. Denne fortrydelsesret kan dog ikke udnyttes for:
Varmepumper, der er blevet monteret eller taget i brug
Varmepumper, der har fået montørbehandling udover normale håndtag til at fastslå funktionalitet
Varmepumper, hvis original indpakning er brudt eller skadet ud over normale transportforhold
Hvordan man gør indsigelse mod købet
For at fortryde købet, skal du:
Give os skriftlig meddelelse om fortrydelsen inden for 14 dage fra modtagelse af varmepumpen ved at sende e-mail til kontakt@smartservice.dk
Meddelelsen skal tydeligt angive, at du ønsker at fortryde købet
Angiv dine kontaktoplysninger og ordrenummer
Returnering af varmepumpe
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, skal varmepumpen returneres til:
Smart Service ApS
Havbogårdsvej 5
2680 Solrød Strand
Danmark
Du skal kontakte os på kontakt@smartservice.dk før returneringen for at få instruktioner.
Vigtig information: Varmepumper er store og tunge produkter og kan ikke returneres som normal pakkepost. Returneringen skal koordineres, og du skal selv afholde udgifterne til returnering.
Hvis varmepumpen allerede er monteret og skal returneres, skal montering altid fjernes af en KMO-certificeret montør. Omkostningerne til afmontering betales af dig.
Returneringsbetingelser
Du hæfter kun for forringelse af varmepumpens værdi, der skyldes anden håndtering end nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Du må prøve varmepumpen på samme måde som i en fysisk butik, men må ikke tage den i fuld brug.
En monteret varmepumpe betragtes som 100% brugt. Hvis varmepumpen er monteret, modtager du ikke tilbagebetaling af købesummen ved returnering.
En afmonteret varmepumpe kan retourneres, men du betaler:
Fulde omkostninger til afmontering af en KMO-certificeret montør (typisk 2.000-5.000 DKK afhængig af kompleksitet)
Returneringsforsendelse (typisk 500-1.500 DKK afhængig af varmepumpens størrelse)
Eventuel administrationsgebyr på 500 DKK
Refundering
Hvis returneringen accepteres, refunderer vi købesummen minus afmonterings- og returneringsforsendelsesomkostningerne inden for 14 dage efter modtagelse af varmepumpen. Administrationsgebyret tilbageholdes også.
Leveringsvilkår
Risiko efter levering
Risikoen for varmepumpen overgår til dig fra det tidspunkt, den leveres til dig. Dette betyder, at hvis varmepumpen bliver skadet efter levering, er det dit ansvar.
Forsikring
Du anbefales at tegne forsikring på varmepumpen fra modtagelsestidspunkt.
Garantibetingelser
Købelovsgaranti (2 år)
Som forbruger har du 2 års reklamationsret fra leveringsdatoen. Dette betyder at hvis varmepumpen ikke fungerer som forventet eller har fejl, kan du kontakte os for at få den repareret, udskiftet eller pengene tilbage.
Reklamationen skal meddeles inden rimelig tid efter at fejlen er opdaget. Det anbefales at reklamere så hurtigt som muligt.
Producentgaranti
Vi tilbyder en udvidet 5 års totalgaranti på varmepumpens hovedkomponenter, betinget af:
Varmepumpen skal være monteret af en KMO-certificeret montør
Varmepumpen skal være forsynet med strøm fra en 230V stikkontakt med jord
Varmepumpen skal gennemgå årligt service og vedligehold udført af en certificeret serviceperson
Brugervejledningen skal være grundigt gennemlæst og fulgt
Hvis disse betingelser ikke overholdes, bortfalder garantien.
Hvad dækker garantien
Garantien dækker:
Fabrikationsfejl på kompressor, varmeveksler og elektronik
Kølemiddelnedbrud
Elektriske fejl (ikke forsaget af udefrakommende påvirkninger)
Defekte komponenter fra producent
Garantien dækker ikke:
Normal slitage
Forkert brug eller betjening
Manglende vedligeholdelse eller service
Skade forårsaget af ekstreme vejrforhold eller naturbegivenheder
Ustabilitet i elektricitet eller spændingsudsving
Produkter der har været udsat for vandintrængning fra udefrakommende kilder
Tyveri, ulykker eller forsætlig beskadigelse
Installation af uoriginale reservedele
Vedligeholdelse og service
For at opretholde garantien, skal varmepumpen serviceres årligt. Service omfatter:
Rengøring af filter og varmeblokke
Kontrol af alle forbindelser
Funktionskontrol af elektriske komponenter
Indregulering af systemet for optimal effektivitet
Service skal udføres af en certificeret varmepumpemontør før garantiens udløbelse hvert år.
Reklamation af fejl
Hvis du opdager en fejl på varmepumpen, skal du:
Kontakte os omgående på kontakt@smartservice.dk eller +45 31 11 50 50
Angive ordrenummer, leveringsdato og en beskrivelse af fejlen
Vedlægge billeder eller videoer af fejlen hvis relevant
Gemme alle dokumenter (faktura, installationsrapport, servicekvitteringer)
Vi kan normalt hjælpe dig over telefonen med simple fejl. For mere komplicerede problemer, kan vi hjælpe med at arrangere et servicebesøg.
Ventetid
Der kan være ventetid på servicebesøg (typisk 2-3 uger). Vi stræber efter at prioritere garantireklamationer, men kan ikke garantere øjeblikkelig service.
Brugervejledning og ansvar
Din ansvar
Du er forpligtet til at:
Læse brugervejledningen grundigt inden første brug
Følge alle instruktioner i brugervejledningen
Foretage normal vedligeholdelse som beskrevet
Servicere varmepumpen årligt
Betale for det årlige servicebilkøb
Manglende vedligeholdelse betyder, at garantien bortfalder.
Mangelsreklamation
Hvis varmepumpen ikke svarer til det aftalte eller har fejl, har du reklamationsret:
Fra leveringsdato til 2 år: Du kan reklamere på alle fejl der eksisterede ved levering
Fra 2-3 år: Du skal bevise, at fejlen eksisterede ved levering
Efter 3 år: Ingen reklamationsret
Løsninger ved berettiget reklamation kan være:
Gratis reparation
Udskiftning af komponenter
Prisafslag (hvis lille mangel)
Omlevering (hvis alvorlig mangel)
Hele eller delvist købt tilbage (i alvorlige tilfælde)
Kontakt og klage
Kontakt
For spørgsmål, reklamationer eller andre forhold, kontakt:
Smart Service ApS
Telefon: +45 31 11 50 50
Email: kontakt@smartservice.dk
Adresse: Havbogårdsvej 5, 2680 Solrød Strand, Danmark
Vi stræber efter at besvare alle henvendelser inden for 2 arbejdsdage.
Klageadgang
Hvis der opstår uenighed, der ikke kan løses i dialog med os, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark
Eller ved online klageportal hvis du er EU-forbruger:
ec.europa.eu/odr
Særligt om kølemiddel og miljø
Varmepumper indeholder kølemiddel, der er miljøkritisk. Ved afmontering skal kølemidlet altid:
Tomsauges af en KMO-certificeret person
Returneres til genbrug via officielle kanaler
Aldrig afluftes i miljøet (straffbart efter F-gasforordningen)
Ansvar og forsikring
Vi hæfter ikke for:
Indirekte tab eller skader (f.eks. høje energiregninger hvis varmepumpen ikke virker optimalt)
Tab forårsaget af forcemajeure eller udefrakommende omstændigheder
Skade forårsaget af forkert installation af din side
Skade forårsaget af manglende vedligeholdelse
Vores samlede ansvar for fejl eller mangel ved en varmepumpe er begrænset til købesummen for varmepumpen.
Ændringer til betingelserne
Smart Service ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ændringer offentliggøres på hjemmesiden og gælder for alle nye ordrer fra ændringsdatoen. Allerede bekræftede ordrer er ikke påvirket af ændringer.
Lovgivning
Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning. Såfremt der opstår tvister, søges først løsning ved dialog. Hvis dette ikke lykkedes, henvender du dig til Nævnenes Hus eller dansk domstol.
Kontakt og spørgsmål
Smart Service ApS
Havbogårdsvej 5
2680 Solrød Strand
Danmark
Telefon: +45 31 11 50 50
Email: kontakt@smartservice.dk
CVR: 44313561
Seneste opdatering: 5. november 2025